Cassowaries en portemonnaie kwijt - Reisverslag uit Sydney, Australië van Monique Witte - WaarBenJij.nu Cassowaries en portemonnaie kwijt - Reisverslag uit Sydney, Australië van Monique Witte - WaarBenJij.nu

Cassowaries en portemonnaie kwijt

Door: famdewitte

Blijf op de hoogte en volg Monique

09 Augustus 2010 | Australië, Sydney

Lieve allen, de verloren portemonnaie is alweer terug! Marc had deze vandaag meegenomen Townsville in. We hebben daar na een heerlijk ontbijt in The Coffeeclub een wandeling langs The Strand gemaakt richting Marina en toen naar the Reef HQ. Dit is het zeeaqaurium dat claimt het mooiste reef van de wereld te hebben. Het was inderdaad prachtig en zeker nu we het Reef life hebben gezien zei ons dit meer. Opnieuw was er een sterke milieuboodschap. We zagen er ook een schildpaddenziekenhuisje. De schildpadden werden o.a. ziek omdat ze plastic voor jellyfish aanzien. We leerden er opnieuw hoe belangrijk het is om geen plastic te laten slingeren en bij voorkeur geen plastic tassen te gebruiken. Als je een plastic tas weggooit doe er dan eerst een knoop in voor je hem in de prullenbak gooit. Dan kan hij niet wegwaaien en alsnog in het milieu terechtkomen! Townsville is een enorm grote stad, 170.000 inwoners, met een haven en suikerrietindustrie. Het hotel lag 20 km van de highway af. De highway loopt door de stad. Dat was wel even zoeken en vragen gisteravond. Na het Aquarium gingen we naar het Imax. Daar lagen we lekker achteruit en zo kwam het dat de portmonnaie uit Marc's zak gleed. We gingen nietsvermoedend lunchen bij de CBar (een schitterende plek aan het water). De wandelpromenade is een van de mooiste die we ooit zagen. Er zijn verschillende waterspeelplaatsen aan, allemaal gratis en openbaar en niemand die er een rotzooi van maakt! Toen we in de auto klommen om richting Mission Beach te gaan, miste Marc zijn portemonnaie. Waar zou die kunnen zijn? Eerst terug naar de CBar en toen naar het Imax en ja hoor: onder de stoel....... Oefffffff. We reden over de Bruce Highway (die begint al in Brisbane) naar Mission Beach. Onder andere door Tully kwamen we. Dat is de stad die de naam heeft dat er het meeste regen van heel Australie valt. En ja hoor, het hoosde er van de lucht. Er zou 4,5 m per jaar vallen. Mission Beach verraste ons met een van de mooiste resorts in Australie (Elandra resort). Een onverwachte toegift. Hier zijn de Cassowaries de belangrijkste fauna. Esther hoopt eigenlijk ze niet tegen te komen. Marc wel. We zagen ze overigens al in Australia Zoo. Esther zit nu aan een cappucino. Dit is ongeveer haar 18de deze vakantie. Ze geniet er elke ochtend bij het ontbijt en soms na het diner, zoals nu, weer van. Dus Opa, zij hoort ook bij het legioen. Over legioen gesproken. Marc is erg blij met info over Feyenoord. Zijn dag is goed met deze prachtoverwinning. Wij gaan nu klaverjassen! Veel liefs en tot de volgende keer. Dan graag 14 reacties!
Monique, Joost, Marc, Esther

• 09 Augustus 2010 - 14:24

Anouk:

Leuk leuk leuk! Las het allemaal in het lange berichtje via hyves van Marc.

Nou mensen, nog 13 berichtjes te gaan. Succes!

Liefs

• 09 Augustus 2010 - 15:33

Mamma:

Gelukkig, dat de portemonaie terug is.

Esje, een snelle blik op Google leert me dat cassowaries best eng en groot kunnen zijn. Is vast ook niet mijn cup of tea. Ik denk, dat ze lelijk kunnen pikken. Hebben ze je met rust gelaten?

Marc,zou jij schildpadden willen opereren en plastic uit hun maag halen? Wat is dat toch gevaarlijk
    spul.

Lieverds, tot de volgende keer, liefs
    O-mamma en Opappa, die een eigen reactie maakt.

• 09 Augustus 2010 - 15:34

Pappa/Opa:

Ja.Ja, zo gaat dat met portemonnaies. Dat heet bij terugvinden: "hij sloeg een zucht van verlichting." Dan heb ik die van Marc toch gehoord via de speciale audiotoets die ik op Australië via Leidschendam had doorgelinkt. Nou ja, ik wil natuurlijk niet overdrijven met mijn Windows 7 Home Premium, 64bits, 4Gb,500Gb HDD,DBD-RW.Logitec optische USB muis, Logitec 250 USB Deluxe keybord, Proview 22"led monitor, ultra dun design en HP Officejet 6500 Wireless. Ja sorry hoor, maar zo hoor je nog eens wat.
    Kortom,het was weer een smulverslag. Ether, neem er dus nog een extra, je weet wel, nu op mijn kosten.
    Liefs P&M/O&O.

• 09 Augustus 2010 - 17:18

Marga En Jan:

Voorstel van een buitenstaander: Marc moet maar eens tracteren op schildpadsoep.
    Na zoveel dagen blijven jullie je nog steeds verbazen.
    En wij met jullie!
    Liefs jan marga.

• 09 Augustus 2010 - 19:15

Ellen:

Na drukke 1e werkweek ben ik weer bijgelezen. Wat een mooie reis maken jullie. dat zandeiland klonk zeer interessant evenals snorkelverhaal. Lijkt me dat het ook aardige mensen zijn, die Australians. Lijkt me dat continent veel meer door natuur wordt beheersd dan europa, laat staan Nederland. Geniet nog!