Laatste ochtend in Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Monique Witte - WaarBenJij.nu Laatste ochtend in Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Monique Witte - WaarBenJij.nu

Laatste ochtend in Cairns

Door: famdewitte

Blijf op de hoogte en volg Monique

13 Augustus 2010 | Australië, Cairns

Lieve volgers, Toch nog een berichtje vanuit de lobby van het Novotel Cairns. Vanochtend hebben we met enige moeite alles weer in onze tassen geperst. We hebben alles wat maar enigszins leeg of kapot was achtergelaten maar toch lijkt het niet veel minder dan heen. Misschien vanwege mijn laarzen of de olijfolie die in de bergschoenen hebben verpakt? Joost, die op fanatstische wijze de meeste kilometers (veruit) heeft gemaakt, heeft de auto ingeleverd hetgeen van de lokale Herz vertegenwoordiger het predikaat: "Car ok" opleverde op de inleverbon. We liepen vevolgens de stad in voor een laatste Australisch ontbijt aan de Esplanade. Daar was het leven op zijn Australisch. Het publieke zwembad werd flink benut, mensen lagen te zonnen en wat later begonnen ze te BBQ'en op de openbare BBQ's die hier in alle parken staan. Marc en Esther gingen na het ontbijt zonnen bij het zwembad en Joost en ik maakten een wandeling langs de Esplanade richting havenhoofd en daar voorbij. Ze benutten hier de havens optimaal voor de combinatie van winkelen, reataurants, hotels, uitgaan etc. voor jong en oud. Van Rotterdam zou zeker ook meer te maken zijn in dit licht bezien. WE hebben bij het verslag van gisteren een foto van Marc, vlak voor zijn eerste duik geplaatst. Een laatste sfeerbeeld van hier. Straks kunnen jullie ze bij ons bekijken, deze en nog veel, veel meer. Dan nog even voor Mamma speciaal de vluchtinformatie: We vertrekken straks (3 uur lokale tijd, is 7 uur in de ochtend bij jullie) uit Cairns. We komen dan rond half negen lokale tijd (is half drie in de middag bij jullie) aan in Hong Kong. Om kwart over 12 vannacht lokale tijd
vertrekken we weer uit Hong Kong, dat is bij jullie kwart over 6 en dan is het nog een uur of twaalf vliegen. Volgens schema zouden we morgenochtend 5 over half zeven Nederlandse tijd op Schiphol moeten staan. Het is vlucht CX 271 (Cathay Pacific). We hebben dan 8 uur tijd gewonnen. Eerst 2 uur tot Hong Kong en dan nog 6 uur naar Amsterdam. We zullen dus, hoefit we nu ook zijn, morgen wel uitgeknepen zijn. Marc, Joost en Esther nemen op dit moment een laatste duik in het zwembad hier. Over een kwartier komt de taxi! Veel liefs uit Cairns van ons allemaal, Monique

• 13 Augustus 2010 - 05:56

Pappa:

Lieve Monique,
    We hebben je sms gelezen. Het is hier nu vrijdag 7.30 uur. De laatste dag in Cairn hebben jullie nog volledig "uitgenut".
    Het is allemaal wel iets om over te blijven
    (na)denken.
    De foto van Mark, zijn diepduik voorbereidend, spreekt boekdelen. Ik heb hem uitgedraaid. Hij hangt straks bij de andere Australië-foto's in de keuken.
    Fijn dat we weten wat jullie vliegtijden zijn.
    Goede reis voor iedereen,liefs,
    P&M/O&O

• 13 Augustus 2010 - 13:39

Anouk:

Hoorde van Marc dat jullie veilig aangekomen zijn in Hong Kong en nu opweg gaan naar Amsterdam. Ik zie jullie morgen ochtend!

Liefs