Cairns (Subway en geen cassowaries) - Reisverslag uit Cairns, Australië van Monique Witte - WaarBenJij.nu Cairns (Subway en geen cassowaries) - Reisverslag uit Cairns, Australië van Monique Witte - WaarBenJij.nu

Cairns (Subway en geen cassowaries)

Door: famdewitte

Blijf op de hoogte en volg Monique

10 Augustus 2010 | Australië, Cairns

Lieve allen, we zijn in Cairns. Vanochtend hebben we de Kennedybushwalk gemaakt na het ontbijt. Volgens de reisgids moest je very unlucky zijn om daar geen cassowaries te zien en dat waren wij dus! Het was regenachtig en bewolkt en dan blijven ze liever waar ze zijn en laten zich niet zien. Helaas. Daarna nog een laatste plons in het Elandra zwembad en een cappuccino. Ook onderweg naar Cairns lieten de cassowaries zich niet zien. Veel verkeersborden (van die gele, vierkante die dwars staan) waarschuwden voor overstekende cassowaries en botsingen met cassowaries maar geen cassowarie te zien. Wel weer veel suikerriet. We lunchten tot grote vreugde van Marc en Esther wederom bij de Subway. Ik heb nog nooit mensen zo snel uit een auto zien springen om een broodje meatball of tunasalad te bestellen! Cairns is een mooie stad aan zee en met een marina. We hebben hier onze tochten voor morgen en overmorgen geboekt. Een tocht naar Kurunda met de train en skyrail morgen en donderdag bij wijze van afscheid weer met een boot naar een ander deel van het Great Barrier Reef en snorkelen. Verder hebben we natuurlijk een stadswandeling gemaakt. In het park waren mensen (we denken wel 100) collectief aan het sporten en was wederom zo'n schitterend openbaar gratis zwembad. Het Baafje kan er drie keer in. Diner op instigatie van Esther bij Cherry Blossom een authentiek Japans restaurant van hoge kwaliteit. Nu zijn we terug in het hotel en voelen ons nog steeds zeer zeer bevoorrecht. Heel veel liefs voor jullie allen. Monique, Joost, Marc, Esther

• 10 Augustus 2010 - 12:42

Anouk:

Deze vakantie gaat jullie nog lang bijblijven! Zal wel even afkicken zijn als jullie weer in het saaie kikkerlandje terug zijn. Maar dan hebben we de foto's nog en een hoop leuke verhalen.

Monique, je kan deze verslagen mooi combineren met een aantal foto's en er een fotoboek (bij bv de hema) van laten maken!

Geniet van de laatste dagen downunder,

Liefs

• 10 Augustus 2010 - 18:02

Jan En Marga:

We reageren even op de twee berichten.
    Uit de verslagen maken wij op, dat jullie tot op de laatste dag kunnen blijven genieten en nieuwe ervaringen opdoen.
    er klinkt een beetje spijt door, dat alles ten einde loopt, maar toch... de koek is nog niet op!
    Liefs, jan en marga