Ontbijt - Reisverslag uit Sydney, Australië van Monique Witte - WaarBenJij.nu Ontbijt - Reisverslag uit Sydney, Australië van Monique Witte - WaarBenJij.nu

Ontbijt

Door: famdewitte

Blijf op de hoogte en volg Monique

10 Augustus 2010 | Australië, Sydney

Lieve allen, dank weer voor alle leuke reacties. We zijn blij dat de configuratie van Opa zo goed voldoet dat hij Marc van hieruit kan horen zuchten! Marc spotte vanochtend in het bos hieromheen (d.w.z. Elandra resort) een kangaroo. Gisteravond bij het diner zagen we een enorm grote vlinder. Marc dacht 30 cm doorsnee. Verder veel gekko's. Gisteren zagen we trouwens ook nog een "Red tailed black kakatoo" Ellen heeft gelijk, de natuur is hier erg centraal. Ze hebben er ook veel van. De oppervlakte van heel Nederland is slechts 12% van het Great Barrier Reef. We ontbijten nu in het hotel bij het zwembad maar met zicht op de oceaan en twee eilanden en in een tropisch vochtig klimaat. Het is een beetje bewolkt maar daarom niet minder tropisch. Misschien wel meer. Toen ik vanochtend het uitzicht uit de kamer wilde filmen besloeg de lens. De mensen hier zijn inderdaad aardig en er is, zo lijkt dat voor buitenstaanders in elk geval maar we komen natuurlijk niet overal, weinig agressie. Geen hangjongeren oid. Geen gedoe in uitgaansgebieden. Wel hier en daar security bij grote bars maar geen (zichtbare) "Unfug" In parken zijn openbare gratis zwembaden of waterspeelplaatsen en in steden zwemstranden en iedereen geniet er op zijn eigen wijze. De jongeren maar ook de gezinnen met kinderen en ouderen en het heeft iets van rustig leven en laten leven. Heel relaxt. Misschien kan dat alleen als je letterlijk meer dan genoeg ruimte hebt voor iedereen. Geen idee. We gaan nu zwemmen (d.w.z Marc is er al in, heb ik net gefilmd) en dan een wandeling maken over de Kennedywalk. Vervolgens vanmiddag richting Cairns, ons laatste verblijfadres (tot vrijdag). De tijd is omgevlogen.Veel liefs en tot de volgende keer, Monique

• 10 Augustus 2010 - 10:30

Pappa:

Lieve Monique,

We hadden het er al over: Deze week is de laatste. Maar die zal zeker niet de minste zijn als ik je verslag weer lees, vooral over de dieren, de ruimte en het leven tussen de Australiërs onderling. Uniek.
    Houd alles goed vast.
    Liefs, P&M O&O

• 10 Augustus 2010 - 10:36

Mamma:

Wat feestelijk een ontbijt aan zwembad met uitzicht op de oceaan.

Ik kan me voorstellen,dat de tijd is omgevlogen bij zoveel
    verschillende belevenissen. Jullie weten nu wat echt natuur is. De Horsten zullen straks tegenvallen en het
    strand in Noordwijk of Scheveningen ook.

Geniet nog van de laatste paar dagen, lierfs en tot de volgend keer, O-Mamma en O-Pappa.