Kundara, Rainforest experience - Reisverslag uit Cairns, Australië van Monique Witte - WaarBenJij.nu Kundara, Rainforest experience - Reisverslag uit Cairns, Australië van Monique Witte - WaarBenJij.nu

Kundara, Rainforest experience

Door: famdewitte

Blijf op de hoogte en volg Monique

11 Augustus 2010 | Australië, Cairns

Lieve allen, nee de koek is zeker niet op. We hebben wederom een topdag gehad. We stonden om kwart voor negen klaar in de hal van het hotel om met North Track naar het beneden station van de Kundara rainforest railway te gaan. Een reis van anderhalf uur met een trein naar Kundara een stadje hoog in het regenwoud. De treinreis was fascinerend al was het maar vanwege de 16 tunnels en de bruggen die ze hebben moeten bouwen om dit spoor aan te leggen. Heeft ook 32 levens gekost. Je hebt een geweldig zicht op het regenwoud. We hebben ook enorme watervallen van 300 meter hoog gezien. Dit spoor heet een van de mooiste spoorlijnen ter wereld te zijn. Nou houden ze hier nog al van superlatieven maar wij vonden het wel echt schitterend. We dronken in Kundara eerst een cappucino en verkenden daarna dit rainforeststadje. Het stadje is wel een beetje het Volendam van het Rainforest maar dat mocht de pret niet drukken. We hebben het stadje helemaal doorgewandeld en geluncht. In het rainforest herken je overigens een heel scala aan kamerplanten die Mamma vroeger (jaren 70!) thuis had. Niet alleen ficus en varens maar ook andere soorten die ik niet van naam ken. De afmetingen zijn hier alleen iets anders! Rainforest is ongelofelijk dichtbegroeid. De bomen reiken naar de hemel in de strijd om een zonnestraaltje. De terugreis ging per Skyrail, een kabelbaan van 7,5 km lang. Je zweeft dan boven de toppen van het regenwoud en stapt onderweg twee keer uit voor een wandelingetje door het dichte en vochtige bos. Het regende ook dus dat versterkte het effect. We zagen ook weer kakatoes. We genoten van de tocht (een beetje het Schwabgevoel, dit voor Antoinette c.s.) die, net als deze hele reis inderdaad voorbijvliegt. Maar we gaan het fotoboek, waarover Anouk sprak maken. Dat hadden wij ook al bedacht als second life voor deze blogs. En we zitten zo vol van indrukken en ervaringen dat we daar wel even mee vooruit kunnen. Tot later, veel liefs van ons allen, Monique

• 11 Augustus 2010 - 07:56

Pappa :

Lieve Monique,

Het wordt heel moeilijk steeds met andere woorden van Heiloo uit te bevestigen hoe mooi alles in Australië is. Hoe moeilijk dat is, is het beste te demonstreren aan de hand van de volgende test. Spreek de woorden heiloo en australië zonder hoofdletter, met doffe stem zonder klankkleur, monotoon en zonder nadenken uit. Resultaat: Dan nog wint australië het. Het denken staat zelfs dan niet stil.

Dus zo mooi is het. Mooier kunnen we het niet maken.

Versla zo nog graag even door. De bundel verslagen zal als bijlage gevoegd worden bij de tweede druk van De notaris in appel.Dat zal de verkoop sterk doen stijgen.
    Liefs, P&M/O&O

• 11 Augustus 2010 - 08:30

Antoinette:

Schwabgevoel bekend maar voor mij nog even lastig te combineren met regenwoud. Komt vast bij de foto's. Heerlijk dat jullie zo genieten Top!
    groet uit Rotterdam
    (herhalen maar dan met Rotterdam de test zoals omschreven door pap en australie wint!)

• 11 Augustus 2010 - 11:30

Jan En Marga:

Van het regenwoud in de drup van onze verbazing over alles wat jullie nog steeds beleven!

Liefs j en m.

• 11 Augustus 2010 - 14:53

Mamma:

Mik, zag je in het regenwoud
    ook de plant die jarenlang uit het stekje van de Juf van Netjes 3e klas groeide? We konden een handeltje drijven met alle stekjes die aan die plant kwamen.

Dat jullie v ol met ervaringen zitten wil ik wel geloven. Het duizelt ons al alleen bij het lezen ervan!

Geniet nog van de laatste dagen.
    Liefs Mamma.