Het Great Great Great Barrier Reef - Reisverslag uit Cairns, Australië van Monique Witte - WaarBenJij.nu Het Great Great Great Barrier Reef - Reisverslag uit Cairns, Australië van Monique Witte - WaarBenJij.nu

Het Great Great Great Barrier Reef

Door: famdewitte

Blijf op de hoogte en volg Monique

12 Augustus 2010 | Australië, Cairns

Hallo volgers! Marc hier. Hierbij ons laatste reisverslag vanuit Australië. Ik begin dit verslag omdat ik deze reis heb uitgekozen en graag deze dag wil beschrijven. Ook zullen Esther, mam en pap nog een stukje schrijven. Vandaag zijn we weer naar het Great Barrier Reef geweest. Wederom hebben we een fantastische dag gehad. De dag begon met het vroege opstaan om half 7. We zijn toen naar de boot gegaan, die wordt beheerd door Ocean Freedom. Het gevoel van freedom begon gelijk toen we de zee op vaarden (bij een aantal mensen begon ook al het gevoel van zeeziekte). Na een uurtje gevaren te hebben kwamen we bij onze eerste snorkelplek aan. Ik heb echter m'n eerste 'scuba'dive gemaakt, kortom een echte duik, inderdaad met luchtflessen en al. Deze ervaring is in woorden niet te bevatten. Je duikt naar ongeveer 6 a 8 meter diepte en komt zo dicht bij het reef dat je het letterlijk kan aanraken. Dit heb ik ook meerdere malen gedaan. Clownvissen(de welbekende nemo's), verschillende snappers en ontelbaar veel vissen waar ik de naam niet van weet kwamen voorbij. Ook hebben we nog zeeschildpadden gezien. Bij de 2e snorkelplek heb ik weer gedoken, en heb ik stingrays gezien, en een echte whitetip reef shark! Deze zijn totaal 'harmless'. Ik was er ongeveer een halve meter vanaf. Hij zat in zijn hol uit te rusten, zoals wij een boek lezen. Dit was voor mij het ultieme Australië gevoel. Ik hoop hier nog meer over te vertellen als ik weer in Nederland ben. Veel liefs voor iedereen! ;) (Nu komt Esther)

Hello folks! (dat zeggen ze hier namelijk nogal vaak) Marc heeft hierboven al beschreven hoe wij het Great Barrier Reef hebben overwonnen. Nou moet ik zeggen ik ben nooit echt zo een dierenfan, maar door wat ik vandaag gezien heb, ben ik echt een ervaring rijker! Al die kleuren en het koraal prachtig. Ik zal jullie alle details besparen. Jsmmer genoeg is het dus onze laatste 'echte volle' dag geweest in Australië. We hebben samen zoveel ervaringen opgedaan en nieuwe dingen gezien, gedaan, en beleefd. Ik ben er nog vol van. We kunnen ook niet wachten om het jullie allemaal te laten zien en te vertellen. Vanavond hebben we nog heerlijk gegeten bij een heerlijk Australisch restaurant als afsluiting. We hebben ook een kleine evaluatie gedaan met ons viertjes. Hieruit volgde in 1 woord: Fantastisch!

This is Joost speaking. Hallo guys, how are you today? Everything fine here? Met deze woorden begonnen onze afgelopen weken veelal in dit schitterende en zo vriendelijke land. We kijken terug op een unieke en mooie tijd met prachtige herinneringen en belevenissen. Die nemen we mee naar huis en krijgen een plek in hoofd en hart.We mogen dankbaar zijn dat we deze unieke reis hebben mogen beleven in al zijn rijkdom. En de volgende keer ga ik zeker scuba diven. Vandaag emu, krokodil en kangaroe gegeten met Australische wijn.

Lieve trouwe volgers, tenslotte ik dan weer. Deze dag is, als Marc al zei niet te beschrijven. Marc heeft twee keer met gasflessen echt gedoken maar wij hebben gesnorkeld en gesnorkeld. Ook wij zagen de haai, zij het van geruime afstand en ook één stingray en de Nemovisjes. De rust en vrede van het koraal is geweldig. De verzorging aan boord was dat ook. De Ocean Freedom is een prachtig schip. We spoelden het zout af in het hotelzwembad en dronken een borrel in en letterlijk aan de poolbar, een bar in het zwembad, dwz in het water! We kijken inderdaad terug op een heel bijzondere belevenis in een geweldig land dat nu echt voor ons leeft en waar we op veel punten een voorbeeld aan kunnen nemen. We sloten af met een superdiner bij Ochre: zgn Mod Oz, d.w.z modern Australian cooking. De Australian taste platter die ons gedeelde voorgerecht vormde bevatte kangaroo, emu and last but not least crocodile! Nu gaan we lekker slapen. Het schip deint nog een beetje verder onder ons. Morgen op naar good old Europe! Liefs van ons allen, Monique

  • 12 Augustus 2010 - 13:51

    Pappa/Opa:

    Lieve allen,

    Hele goede verhalen van ieder van jullie. Gewoon de reis van jullie leven en voor ons de reis van het meebeleven. Jullie laatste dag was weer een top, en dat nu juist in de diepte van de zee. Jullie noeten een heel nieuw levend idee hebben opgedaan over het onderwerp natuur en het bewaren ervan.

    We zien ernaar uit dat jullie weer veilig thuis zullen zijn.

    (Mamma reageert ook nog. Er is net gebeld; Els op bezoek voor haar. Ze moet haar reactie onderbreken. Het duurt, vrees ik, wel even.)

    Veel liefs, P&M O&O

  • 12 Augustus 2010 - 14:54

    Mamma:

    De laatste reactie!

    Uit alle verslagen en zeker ook vandaag waar iedereen iets heeft geschreven konden we opmaken wat Esther vandaag zei: fantastisch.

    Jullie weten, hoe blij O-pappa en ik zijn, dat jullie dit zo hebben mogen beleven.
    We verheugen ons op alle verhalen en foto's

    Wanneer precies zijn jullie weer thuis? Dat zal wel even wennen worden in good old
    Europ!

    Liefs en nu kunnen we bijna zeggen: Tot Ziens!!
    Mamma-Pappa.

  • 12 Augustus 2010 - 14:54

    Mamma:

    De laatste reactie!

    Uit alle verslagen en zeker ook vandaag waar iedereen iets heeft geschreven konden we opmaken wat Esther vandaag zei: fantastisch.

    Jullie weten, hoe blij O-pappa en ik zijn, dat jullie dit zo hebben mogen beleven.
    We verheugen ons op alle verhalen en foto's

    Wanneer precies zijn jullie weer thuis? Dat zal wel even wennen worden in good old
    Europ!

    Liefs en nu kunnen we bijna zeggen: Tot Ziens!!
    Mamma-Pappa.

  • 12 Augustus 2010 - 18:41

    Jan En Marga:

    Een fantastische reis is nu dus bijna ten einde.Dank voor jullie trouwe berichtgeving.
    Nu nog veilig naar huis en we kunnen jullie weer omarmen.
    En pas op: nederland is heel klein. Stoot je maar niet!

    Liefs jan en marga

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Cairns

Australie2010

Recente Reisverslagen:

13 Augustus 2010

Laatste ochtend in Cairns

12 Augustus 2010

Het Great Great Great Barrier Reef

11 Augustus 2010

Kundara, Rainforest experience

10 Augustus 2010

Cairns (Subway en geen cassowaries)

10 Augustus 2010

Ontbijt
Monique

Actief sinds 17 Juli 2010
Verslag gelezen: 119
Totaal aantal bezoekers 57270

Voorgaande reizen:

07 Juli 2015 - 28 Juli 2015

Indonesie 2015

06 Juli 2015 - 28 Juli 2015

Indonesie 2015

01 Augustus 2014 - 17 Augustus 2014

Zomer 2014

31 Januari 2013 - 11 April 2013

Costa Rica

13 Juli 2012 - 05 Augustus 2012

Amerika 2012

13 Mei 2011 - 21 Mei 2011

Comenius China

17 Juli 2010 - 14 Augustus 2010

Australie2010

Landen bezocht: