Contrasten - Reisverslag uit Sydney, Australië van Monique Witte - WaarBenJij.nu Contrasten - Reisverslag uit Sydney, Australië van Monique Witte - WaarBenJij.nu

Contrasten

Door: famdewitte

Blijf op de hoogte en volg Monique

30 Juli 2010 | Australië, Sydney

Lieve allen, het was een dag vol contrasten. Om een uur of negen werden Marc en Esther opgehaald door surfschool Learn to surf! Een klassieke surfman met lang blond haar op het achter hoofd in een staart samengebonden. Hij was 44 bleek achteraf maar zag er door zon en zee verweerd wat ouder uit. Het bleek min of meer een priveles. De derde leerling die had geboekt gaf een no show. Joost en ik vertrokken een uurtje later naar het aangegeven strand en ja hoor, daar waren ze en het ging al prima. Vooral Marc (eerlijk is eerlijk) stond al aardig rechtop zo af en toe. Uiteindelijk hebben ze het beiden behoorlijk onder de knie gekregen maar je hebt voordeel van kracht. Het is zwaar. In elk geval hebben zij maar ook wij fotograferend en filmend aan de kant (jullie zullen ze beide rechtop staand door de golven kunnen zien gaan) veel plezier gehad. Daarna een lunch in Byron beach cafe en toen vertrek richting Lamington national park. Weer van de kust af het rainforest in. We maakten een tussenstop in Surfers Paradise (dat heet echt zo). Het is een Miamiachtige plaats met hoge flats langs een enrom zandstrand en veel superdure winkels. Vuiton, Prada, Ferragamo etc. We hebben ons verbaasd. Het ijs was er lekker. Toen op richting Lamington. Dat hebben we geweten! Het laatste deel van de tocht was echt een beetje griezelig. het werd donker en we gingen de bergen in en het rainforest en het werd foggy! Je moest de weg bepalen aan de hand van rode (links) en witte (rechts) reflectoren op de bomen aan de kant van de weg. Maar Joost deed het super en ook Marc en Esther hielpen goed. We hadden aan het begin van Lamington Road gevraagd hoever het nog was: een minuut of twintig was het antwoord. Het bleek voor ons een uur! Enfin, we zijn er en het is geweldig. Echt rainforest. Morgenochtend zullen we het pas echt goed kunnen zien. We gaan in elk geval birdwatching doen. Nu zijn Joost en Esther aan het tafeltennissen. Ik zit in de library, de enige plek hier met internet verbinding. Dank ook weer voor al jullie reacties. Echt leuk is dat steeds. Anouk, wat een prachtige foto mocht ik van Marc even zien van jou! Allen weer veel liefs van ons allen. Monique

• 30 Juli 2010 - 13:54

Jan En Marga:

Het wettig en overtuigend bewijs dat Marc en Esther rechtop op de golven hebben gestaan, hebben wij nog niet kunnen vinden.
    Ligt dit aan ons?
    We zijn weer geboeid door jullie spannende avontuur. Gelukkig ging alles goed!
    Als altijd: veel liefs en geniet!
    J.en M.

• 30 Juli 2010 - 20:55

Mamma:

Gelukkig,dat jullie heelhuids in Lamington zijn aangekomen!
    Ik hoop, dat jullie morgen (of vandaag als jullie dit lezen) veel vogels kunnen spotten.
    Ook nu had je weer een spannend verhaal!

Liefs Pappa en Mamma.