Fisherman's Wharf - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Monique Witte - WaarBenJij.nu Fisherman's Wharf - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Monique Witte - WaarBenJij.nu

Fisherman's Wharf

Door: Monique

Blijf op de hoogte en volg Monique

14 Juli 2012 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Enigszins zwevend vanwege het tijdsverschil gingen we op pad Gelukkig is de Starbucks nooit ver dus al snel zaten we aan de cappucino om weer even echt wakker te worden. De beroemde trammetjes stonden daar voor de de deur maar wij gingen eerst te voet Fishermans Wharf verkennen. De tram is voor morgen. Fisherman's Wharf is zeer toeristisch en dat snap je wel als je er loopt: ideale plek voor toeristen: aan de kust, zicht op Alcatraz en de Golden Gatebridge en zeeleeuwen. Wat wil een toerist nog meer? Eten vermoedelijk. Overal is eten: lobster, clam chowder, pancakes, pizza's, hamburgers, burrito's, chocolate, icecream, sweets, popcorn en fudge. Meer dan drie stappen hoef je niet te lopen om wat te eten te kopen. Veel toeristenwinkels met truien, parels, magneten, sieraden etc. etc. We hebben ons zeer vermaakt met de omgeving en mensen kijken. Zakken popcorn zo groot dat ze bijna niet te dragen zijn. Als je vanaf de kust omhoog kijkt een straat in, zie je de beelden die je ook altijd op TV of in films ziet van de omhoog lopende straten. We eindigden op een terras van een California Winebar. Onder een heater om weer een beetje warm te worden. Daarna verder gewandeld en ons vermaakt bij straatartiesten die overduidelijk uit Engeland kwamen. De mensen zijn over het algemeen erg vriendelijk. Ook in het hotel zijn ze zeer behulpzaam. We aten natuurlijk lobster! Daaraan valt niet te ontkomen. Om een uur of negen lokale tijd gingen we slapen. De bedden zijn prima maar door de jetlag ben je wel vroeg wakker! Straks naar Alcatraz!

• 14 Juli 2012 - 12:29

Annette: