Shamu rocks - Reisverslag uit Del Mar, Verenigde Staten van Monique Witte - WaarBenJij.nu Shamu rocks - Reisverslag uit Del Mar, Verenigde Staten van Monique Witte - WaarBenJij.nu

Shamu rocks

Blijf op de hoogte en volg Monique

01 Augustus 2012 | Verenigde Staten, Del Mar

Dinsdag hadden we in het businesscentre kaarten voor Seaworld gekocht. Die gingen we woensdag gebruiken. We hadden om kwart voor negen met de kinderen afgesproken voor het ontbijt. Wij waren allevier op tijd maar het maken van een ontbijt is een hele "procedure". Het duurde nog best lang voor we, gesterkt door een flinke hoeveelheid eieren, op pad gingen. Overigens is opvallend dat je bij het bestellen van een maaltijd ook al zijn het twee gebakken eieren door de ober gecomplimenteerd wordt metnje keuze: sounds great of ook wel good choice! Seaworld hadden we gisteren al zien liggen. We reden er vlot heen en de tickets werkten. in een hele stoet liepen we er heen vanaf het parkeerterrein. Het leek druk maar later zagen we dat nog maar de helft van de capaciteit van het parkeerterrein was benut. Van de wachtrijen voor de attracties waren delen afgesloten om de rijen in te korten. Bij de ingang kregen we een plattegrond met showtijden etc. Systematisch als Esther is, pakte zij direct een pen om een plan voor de dagbuit te stippelen. Tijden werden omkringeld en attracties in geplans. Dat bleek een goede actie. We bleven tot en met het vuurwerk om sluitingstijd in het park en hebben alles gedaan wat we wilden doen en alle shows gezien. De eerste show begon met een eerbetoon aan de militairen die het land dienen. Gevraagd werd of er militairen in het publiek waren.Die werd gevraagd op te staan en daarna kregen ze applaus. De dolfijnenshow Blue Horizons zagen we zelfs twee keer en van Shamu zagen we zowel de dag als de avons show. Die laatste heet Shamu rocks! Op bekende muzieknmaakt Shamu sprongen. Niet heel veel sprongen overigens maar wat een timing. Seaworld bestaat al sinds 1964. in Florida zijn we er jaren geleden ook geweest. Het is een fenomeen. Founded on the principles of education, entertainment, research and conservation. Men heeft ondanks alle show en attracties duidelijk het doel mensen respect en zorg voor de natuur bij te brengen. One world, one people, one ocean. Die boodschap wordt overal uitgedragen. Alle afval wordt gescheiden en gerecycled. Eten ook weer in overvloed. Ik denk dat je niet buiten de zochtlijn van een restaurantje of kiosk kan lopen. Aan het begin van elke show loopt men door het stadion met popcorn, cola, limonade, ijs en later op de dag ook taco chips. Er zijn talloze aquaria, maar ook een Arctic experience met ijsberen en Beluga's. Daarnaast schildpadden, kikkers. Er is ook een Cirque de Soleil achtige show: Cirque de la Mer, zonder dieren maar met artiesten die de zwaartekracht tarten. En dat met uitzocht op Mission Bay. Marc, Esther en Joost doen de Shipwreck Ride. Ze komen er kletsnat uit. Goede keuze van mij om daarvan af te zien. Nat worden is sowieso een nationale sport. In de stadions heb de soak zone. You will get wet! Op zijn Amerikaans wordt je er duizend maal voor gewaarschuwd. Desalniettemin zit het daar bomvol. En desalniettemin zijn mensen verbaasd als ze echt worden. Soort humor dat ik niet helemaal begrijp. Maar daarin sta ik alleen. Marc herinnerde ons aan de beroemde scene uit Bassie en Adriaan waar B100 op deze wijze een nat pak krijgt. Met zijn allen gaan we in de achtbaan, de Manta. We eten in het Shipwreck Cafe! wat een aantallen kunnen ze daar verwerken! Het weer was ook erg mooi. Overdag warm en 's avonds wat frisser maar niet koud. Deze dag was echt een dagje uit! We hebben genoten.