Golden gate bridge - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Monique Witte - WaarBenJij.nu Golden gate bridge - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Monique Witte - WaarBenJij.nu

Golden gate bridge

Door: Monique

Blijf op de hoogte en volg Monique

15 Juli 2012 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

De inwoners van San Francisco schijnen zich niet af te vragen of de Golden Gate Bridge eigenlijk een mooie brug is. ze bestrijden elkaar alleen de beste plek om hem te bekijken. Wij deden dat vandaag vanaf de fiets, gehuurd bij Bay bike. En we waren niet de enigen. Het is zondag en mooi weer. De fietstocht over de brug naar Sausalito en terug met de pont is kennelijk een heel aantrekkelijk uitje! Hele legers fietsers trokken er op uit. We fietsten langs het Aquaparc (in feite een soort strand) naar een pier. Er was een zwemclub aan het trainen en veel mensen waren aan het hardlopen. Ook dat sporten is hier extreem. Mensen doen kennelijk alles of niets, althans zo lijkt het. Twee leden van de zwemclub zwommen heel ver in zee vlak bij een zeeleeuw. Sommige lopers leken wel heel diep te gaan. We hadden nog niet ontbeten. Er stond een straf windje en we begonnen trek te krijgen. Aan het begin van het fietspad was een soort evenementen terrein waar een Farmers market was. Daar ontbeten we met verse croissants en broodjes en fruit. Heerlijk, gezond en heel betaalbaar. En het was er gezellig. Het was een biologische markt. Ander publiek dan op Fishermans Wharf. We belden even met Opa en Oma. Heel mooi hoe makkelijk dat gaat. Zij waren al klaar met avond eten. Onze dag begon net. We fietsten richting de brug over Crissy Field. Maar eigenlijk wilden we eerst naar Golden Gate Parc. De weg bleek opgebroken dus fietsten we terug. Helaas was de opbreking zodanig dat onze gewenste route niet kon dus weer terug over Crissy Field richting brug, nadat een dame met hond ons had verteld dat je zo als wij wilden niet naar de brug kon. Al twee jaar niet maar het stond nog steeds wel op onze kaart! De weg langs de baai is schitterend dus geen straf die nogmaals te fietsen met voor ons de brug. De fietsverhuurder had ons verzekerd dat je overal mocht stoppen en dat er vele photo opportunities waren. Dat was zeker waar. Het waaide straf maar wij lieten ons niet uit het veld slaan en fietsten hier sneller dan de gemiddelde toerist. We fietsten door tot Fortpoint onder de brug. Wat een machtig bouwwerk is dat van onderaf gezien. Vandaar een klein stukje terug en toen naar boven. Dat werd voor mij wel lopen vanaf een bepaald punt en ik was niet de enige. De rest van onze familie fietste echter in de laagste versnelling naar boven alsof het een bergetappe in de Tour de France was. Fietsen over de brug is geweldig. Toen ik klein was speelde ik tijdenlang voor ik ging slapen met Opa het internationale kwartet en daarvan was San Francisco Golden Gate Bridge een van de kaarten van de Verenigde Staten (samen met het Vrijheidsbeeld, het Witte Huis en Zion National Parc). Daar moest ik aan denken. Ik wilde altijd alles van die kaarten echt zien en nu fietste ik zo maar over die brug. Het waaide er enorm. We stopten een paar keer om even rustig te kijken. Toen met een enorme vaart omlaag naar Sausalito. Dit is een heel toeristisch dorpje in de baai. Er is een mooie jachthaven en vooral een aanlegplaats van de veerponten. We lunchten er bij een Italiaan met pizza of salade en wilden de boot van tien voor vier terug nemen. Helaas. De rij was zo lang dat we pas de boot van vijf over half vijf konden halen! Maar geen straf. We stonden heerlijk in de zon en met prachtig zicht op de stad. Na het inleveren van de fietsen en een korte stop in het hotel gingen we met de taxi naar de "postcard houses" ofwel de wijk met victoriaanse huizen. Een enorm eind rijden weer naar een heel ander deel van de stad. Daarna liepen we Haight street af richting stad. Daar was het erg stil. De winkels waren dicht. Marc en Esther vonden dit een saaie excursie. Joost en ik vonden het leuk. Gewoon lopen zonder toeristen en dan zien hoe het gewone leven in de stad is. We namen een stadsbus terug naar Baystreet en bij het eindpunt van de bus een taxi naar Fishermans Wharf om te eten. Typisch Amerikaans bij Whipe Out. Heerlijke salades (wederom) en een Whipe Out Burger met alles erop en eraan voor Marc. Daarna nog even kijken bij de slapende zeeleeuwen op Pier 39 en toen was het echt wel weer tijd om ook zelf te slapen.

• 16 Juli 2012 - 14:50

Mamma:

Wat een sportieve dag met al dat fietsen en de wandeling over de bridge.
    Op de foto kan je zien dat het niet niet warm is en dat het waait.
    Een heerlijke salade is dan welverdiend!

• 16 Juli 2012 - 16:17

Pap:

Behalve het met vooruitziende blik gespeelde internationale kwartet was er ook nog het never ending verhaal over een kabouter en/of een koning(hoe heette hij ook al weer? Pilar?). Het is dat we er zo'n hekel aan hebben door de regen naar Schiphol te rijden, anders namen wee de eerstvoigende vlucht Golden Gate.

Liefs P.

• 16 Juli 2012 - 17:13

Jan En Marga:

Je verslagen zijn zo nauwkeurig, dat wij vanuit de verte mee kunnen reizen. Leuk hoor!
    Veel plezier voor de komende dagen. Hartelijk gegroet, Jan en Marga

• 19 Juli 2012 - 15:41

Ellen Mede Etc. :

Haight street vonden wi super, maar toen waren wel de winkels open. we hebben taart gegeten in een restaurantje dat echt er nog uitzag als in de jaren zestig. De victorians zij ook geweldig.

leuk dat jullie in onze voetsporen stappen!