Avond voor vertrek - Reisverslag uit Leidschendam, Nederland van Monique Witte - WaarBenJij.nu Avond voor vertrek - Reisverslag uit Leidschendam, Nederland van Monique Witte - WaarBenJij.nu

Avond voor vertrek

Door: famdewitte

Blijf op de hoogte en volg Monique

12 Mei 2011 | Nederland, Leidschendam

En dan is het ineens bijna zover. De geweldige kans die Comenius mij biedt om mee te gaan naar China wordt morgen werkelijkheid. De module heet "Balans en daadkracht" (van het eerste heb ik geloof ik minder dan van het tweede!) en voert ons naar Beijing en Shanghai waar een intensief zeer boeiend programma te wachten staat. Ik ben zeer benieuwd naar wat ik daar zal ontmoeten en welke inzichten de reis zal opleveren. Hoe groot de contrasten zullen zijn? Mijn ervaring met het Oosten beperkt zich tot Thailand en Hong Kong. Nu dus het echte China. Een week is natuurlijk erg kort. Ik heb er weinig gevoel bij maar verwacht wel een grote drukte en echt stedelijke omgeving in combinatie met (hoop ik) traditioneel China. Ik reken op een soort hogedrukpan ervaring. Het aandeel site seeing in het programma is beperkt maar dat was eerder met de Comenius programma's ook zo en toch slaagde men er altijd in een omgeving werkelijk te laten ervaren. Ik laat het maar op me af komen. Inmiddels ingecheckt voor de vlucht en nu nog even wat laatste klusjes voor kantoor afmaken. Morgenochtend pakken en dan op weg!

• 13 Mei 2011 - 10:37

Jan En Marga:

Goede reis . We zijn benieuwd naar je ervaringen. Liefs J. en M.