Tweede dag in Hong Kong. - Reisverslag uit Kowloon, Hong Kong van Monique Witte - WaarBenJij.nu Tweede dag in Hong Kong. - Reisverslag uit Kowloon, Hong Kong van Monique Witte - WaarBenJij.nu

Tweede dag in Hong Kong.

Door: famdewitte

Blijf op de hoogte en volg Monique

19 Juli 2010 | Hong Kong, Kowloon

Hong Kong is echt een wereldstad! Vanochtend stonden we om kwart voor zeven op. We ontbeten in het hotel en Marc kon het laten en nam meteen wat Chinese gerechten als ontbijt. De taxi bracht ons naar Kowloon hotel waarde Island tour begon. We gingen door het drukke verkeer met een bus met chauffeur mr Cheng (call him Jackie) en May de gids naar Aberdeen, de vissershaven. Daar voeren we met een boot door de haven. We zagen hoe de traditionele vissers leven in drijvende huizen. Gedroogde vis hing aan de lijnen. Sommigen schijnen die vis tien jaar te bewaren. Een wonderlijke ervaring. Een traditionele vissershaven tussen de enorme torenflats. De "traditional way of life" schijnt ook hier het risico van uitsterven te lopen. May verwachte dat er over tien jaar geen vissers meer zullen zijn. Daarna naar de Dynasty Jewelry factory waar men tevergeefs erg zijn best deed jewelry aan ons te slijten. Toegegeven: er waren mooie dingen bij. Vervolgens naar Stanley. Aan de Zuid-Chinese Zee. We hebben er een markt bezocht en een tempel. Ons werd uitgelegd dat we die makkelijk konden vinden. Naast de McDonalds! Het was een Taoistische tempel. Mooi geloof! Je kunt het een beetje naar je eigen smaak vormgeven en bovendien kun je je voorouders eren door plaatjes te verbranden bijv. zo werd ons gezegd van een Vuiton tas. Leuke manier om Oma Taggenbrock of Oma van den Haak alsnog een cadeautje te geven en niet duur! En je hoeft niet zoals de Boedhisten vegetarisch te zijn maar kunt Boedha wel incorporeren. Enfin, moeilijk te volgen voor ons dus. Daarna naar Victorian Peak. Ongelooflijk mooi zicht op de haven. We hadden ook een mooie heldere dag. En omlaag met een tandradtram uit (zo leek het) de vorige eeuw. Na de excursie was het half twee. We hebben ons vervolgens in Spasso te goed gedaan aan een Italiaans buffet (Michelingids aanbevolen, in de Harbour city een super shopping mall. Het woord zegt het al: de rest van onze middagbesteding zullen we jullie besparen! Maar het was een middag die tot half negen 's avonds duurde incl. een borrel in de American Pub. Daarna weer het hotelbuffet dat ook door veel Hong Kong Chinezen wordt bezocht. Onze buurman een civil servant bij de locale douane vertelde ons dat het eten hier heet goed en niet duur is in het hotel. Wij onderschrijven dat van harte en het is een goed teken als de locals er ook eten en dit zeggen! Morgenochtend vertrekken we vroeg naar Australie. Of de Internetfaciliteiten daar ook zo goed zijn? We hopen het maar kunnen niets beloven! Groetjes van ons allemaal! Monique

• 19 Juli 2010 - 15:27

Pappa:

Dit vergeet je niet meer. We wachtren rustig af of internet in Australië ook goed werkt.
    Ons verslag van de dag luidt: het wordt weer warmer; ben even naar de rechtbank Alkmaar geweest om iets na te kijken in de bibliotheek. Ze zijn weer driftig aan het verbouwen. Alkmasr is vermoedelijk niet geheel te vergelijken met HongKong.
    Mamma reageert ook nog.Liefs Pappa.

• 19 Juli 2010 - 15:29

Mamma:

Lieverds,
    wat beleven jullie veel.
    Ik hoop,dat het eten in Australie ook zo lekker is. Goede vlucht.Verheug me op het volgende reisverslag!

• 19 Juli 2010 - 19:41

Antoinette :

De Tao van Antoinette: vooral veel genieten !

Ik denk dat Oma Taggenbrock vooral een bloemenvaas wil ! Ach de maakbaarheid van alles tot geloof aan toe.

Succes met alle buffeten.
    Wij gaan binnenkort op naar de mousaka en souvlaki!
    Liefs AWEP

• 20 Juli 2010 - 06:43

Jan En Marga:

Wat een leuk verslag.
    We kunnen ons voorstellen
    hoe jullie genoten hebben.
    Nu dus op naar de kangoeroes.
    Goede reis en wij hopen op een goede internetverbinding.
    Liefs Jan en Marga