Chillen en dingo's - Reisverslag uit Sydney, Australië van Monique Witte - WaarBenJij.nu Chillen en dingo's - Reisverslag uit Sydney, Australië van Monique Witte - WaarBenJij.nu

Chillen en dingo's

Door: famdewitte

Blijf op de hoogte en volg Monique

03 Augustus 2010 | Australië, Sydney

Lieve allen, we stonden op tijd op want om half een ging de boot naar Fraser Island. We ontbeten nog even in de Noosa Marina en maakten daarna snel voort richting de Ferry. We moesten er 20 minuten voor vertrek zijn en dat lukte op de minuut! De incheckprocedure was vrij complex. maar uiteindelijk liep alles gesmeerd en om half een vertrokken we met de Ferry naar Fraser Island Kingsfisher Bay Resort.Hier kun je inderdaad niet snorkelen. Te veel haaien. Maar wel zwemmen in de meertjes op het eiland. We hebben de auto achtergelaten op het vaste land en morgen make we hier een tocht met een fourwheeldrive coach onder leiding en met een groep. Dit ter geruststelling van Anouk. We doen geen gevaarlijke dingen. Vandaag hebben we na aankomst echt vakantieachtig geluierd aan het zwembad en gelezen. Wel hebben we voor het eten nog een lezing door de ranger over dingo's bijgewoond. Er zijn er nog 150 op het eiland. Ze lijken meer op wolven dan op honden. Ze huilen en blaffen niet. Ze vechten als wolven en niet als honden en ze hebben een vaste paringscyclus in het jaar. Ze kunnen gevaarlijk zijn. Maar hier in het resort zijn ze niet en als je als groep mensen bij elkaar blijft doen ze je niets. Het belangrijkste is dat ze je niet als voer beschouwen. Enfin, wel interessant. We hebben gegeten in een van de twee restaurants hier. Morgenavond het andere proberen! Fraser Island is ook World Heritage, het grootste zandeiland van de wereld en hoewel alleen uit zand bestaand ook dicht begroeid. We blijven dus erg genieten! Veel liefs en tot de volgende keer! Monique

• 03 Augustus 2010 - 13:13

Jan En Marga:

Tot onze geruststelling doen jullie geen gevaarlijke dingen. Er moeten er toch overblijven om zulke leuke verslagen te sturen. Tot de volgende keer dus!
    Liefs j en m.

• 03 Augustus 2010 - 13:28

Anouk:

Fjoew geen haaienvoer dus. Geniet ervan! Ik ben net door en door nat geregend op de fiets.. Ooh en misschien kent Esther haar maar Naomi Campbell (dat donkere bekende Amerikaanse model) is donderdag in Leidschendam... HOE DAN! Wordt echt één chaos van wereldwijde pers, dus ben benieuwd!

Liefs

• 03 Augustus 2010 - 13:51

Pappa:

Lieve vakantiereizigers, Zijn er na de haaien en dingo's nog meer dieren te verwachten die niets doen als jij tenminste ook maar niets doet? Het door mij altijd nog gehandhaafd idee dat er een wezenlijk verschil is tussen mens en dier is weer versterkt. Maar dieren blijven nartuulijk altijd mooi en/of indrukwekkend. Daarom: Wat dacht je van een plakje Dingo? Niets toch?
    Het zandeiland roept de zandbak van Breda op. Die was toch net iets kleiner, of niet?
    Liefs P&M

• 03 Augustus 2010 - 14:09

Mamma:

Ook net als iedereen gerustgesteld,dat jullie geen gevaarlijke dingen doen.( maar daar gingen we ook wel vanuit). Jullie zijn te lief voor
    haaienhapjes!

Is het luieren niet fijn
    na al die intensive dagen vol wandelen etc.?

De foto's die Pappa heeft geprint hangen in de keuken. Esje met kango en de ,volgens J-M dictator uit Z-Am. die zo (hai folks) met het handje zwaait.

Geniet nog van het zandstrand en de rust!

Knuf, Mamma