Beauty spots tour - Reisverslag uit Sydney, Australië van Monique Witte - WaarBenJij.nu Beauty spots tour - Reisverslag uit Sydney, Australië van Monique Witte - WaarBenJij.nu

Beauty spots tour

Door: famdewitte

Blijf op de hoogte en volg Monique

04 Augustus 2010 | Australië, Sydney

Lieve allen, vandaag hebben we echt een superdag gehad! We hebben de all day 4WD coach all beautyspots tour over het eiland gemaakt. We zijn nu net terug en Marc en Esther relaxen in de jacuzzi bij de ondergaande zon en Joost probeert deze te fotoaferen. Aangezien onze guide Ray adviseerde to grab a beer bij de ondergande zon weet ik niet wat daar van terecht komt. Maar eerst over de tour. Die was fantastisch. Gisteren schreef ik al dat dit het grootste zandeiland ter wereld is en dat het Unesco world heritage gebied is. Wij hadden gisteren bedacht dat de 4WD de enige manier was om een behoorlijk stuk van het eiland te zien. Nu kun je die huren maar dat leek ons nogal een avontuur gezien alle ingewikkelde aanwijzingen die daarover in de folders stonden. Je rijdt namelijk uitsluitend over zandwegen. Bovendien maakte Anouks waarschuwing over wegzwemmende fout geparkeerde auto's dat plan er ook niet aantrekkelijker op. Daarom dus de coach tour geboekt. Net op tijd! Toen we boekten waren er nog 6 plaatsen over. Vanochtend bleek de bus helemaal volgeboekt. 40 personen. Ray was een vrolijke gids van het type "eens per week slaat er een bus om maar dat hebben we gisteren al gehad dus no worries". We hebben werkelijk wonderschone gebieden bezocht. Eerst een soort apexvormige zandheuvel die landinwaarts kruipt. Toen Ely creek. Onder dit eiland zit een waterreservoir met drie keer zoveel water als Sydneyharbour. Vandaaruit stromen creeks met zoet water naar de zee. Ely Creek is er zo een. We hebben er doorheen gewaad. Vervolgens een rit over het beroemde 125 km lange strand o.a. langs het scheepswrak dat hier al sinds 1954 ligt. Onderweg vertelde Ray dat je vanaf het strand een rondvlucht met een (vermoedelijk eenmotorig) vliegtuigje kon maken over het eiland. Het zag er flying docters achtig uit. Dat hebben Joost, Marc en Esther gedaan. Het was nogal bumpy en of het echt ongevaarlijk was weten we eigenlijk niet maar het is goed afgelopen en iedereen stond na een kwartier weer veilig op de grond. Er konden steeds 7 personen in zo'n vliegtuigje en ze vlogen een kwartier. Vanuit onze bus gingen drie vluchten. Jullie zullen t.z.t. de foto's wel zien. Ze kwamen superenthousiast terug vooral omdat je uit de lucht die kuststrook zo goed kon overzien. Marc heeft vnuit de lucht, lag over het water scherend een pijlstaartrog gespot en verderop walvissen. Fraserisland is genoemd naar een Engelse schipbreukelinge, Elisa Fraser, die de eerste blanke was die hier heeft geleefd. De aboriginals zijn op niet al te zachtzinnige wijze van hier verdreven. Zij hadden het eiland genoemd naar luchtgodin die liever op deze plek (die toen maar een enkele rots was) wilde blijven en die daarom door de Big Spirit in dit eiland is veranderd. Haar naam kon ik niet goed verstaan maar iets als "Gary" of "Gairy" Island. Vermoedelijk zal die naam wel weer terugkeren zoals hier meer aboriginalnamen terug keren. Datzelfde gebeurt trouwens in Zuid Afrika ook met een aantal namen van plaatsen. Na een buffetlunch maakten we een bushwalk door het regenwoud. Geen dingo's, alleen een prchtige zwarte leguaan en een 1200 jaar oude boom. Dit is de plek where the rainforest meets the sea. We eindigden de middag bij lake Mackenzie. Daar hebben we wat gezwommen en geluierd terwijl Ray de afternoon tea bereidde. Nu dus weer in het resort en dat wil zeggen stukje schrijven, verder luieren, de guest laundry opzoeken (jullie weten toch dit de was mijn hobby is!) en een borrel drinken. We hebben het steeds super maar dit was echt een topdag. Heel veel liefs van ons allemaal. Monique

• 04 Augustus 2010 - 08:28

Pappa/Opa:

Een prachtig volle dag. Dat Joost Marc en Esther hebben gevlogen - a little bit risky - doet mijn vliegershart goed. Voor mij een feest der herinnering. Ik heb noig een naar mijn brevet A gekeken. Verlopen? Ja, maar juist daarom nog zo mooi.
    Liefs, P&M O&O

• 04 Augustus 2010 - 08:39

Mamma:

Lieve MJME

Mik, je schrijft altijd enthousiast, maar deze dag moet geweldig zijn geweest door alle prachtige en afwisselende natuur die jullie zagen. wat goed dat jullie zo'n geheel verzorgde all in tour hebben kunnen maken!
    nu wou ik echt dat ik dat ook zou kunnen zien,maar jullie foto's zeggen ook veel. Is de zonsondergang gelukt?

Vandaag (het is nu 1/2 11) waarschijlijk de hele dag regen.

liefs van Pappa en Mamma.

• 04 Augustus 2010 - 10:24

Jan En Marga:

Wat een dag. Het gaat alsmaar crescendo met jullie avontuur.
    Wij blijven jullie met grote belangstelling volgen.
    Liefs j en m.

• 05 Augustus 2010 - 10:20

Antoinette :

Ja ik kan het verslag weer behoorlijk veel bruiner oppakken.
    What a nature and adventures!! Veel plezier!
    A.