Boomerangs en kilometers - Reisverslag uit Sydney, Australië van Monique Witte - WaarBenJij.nu Boomerangs en kilometers - Reisverslag uit Sydney, Australië van Monique Witte - WaarBenJij.nu

Boomerangs en kilometers

Door: famdewitte

Blijf op de hoogte en volg Monique

06 Augustus 2010 | Australië, Sydney

Lieve allen, we zijn prima aangeland in Arlie Beach. Hier tegenover liggen de Whitsunday Islands en het Great Barrier Reef. Morgen gaat het dan eindelijk gebeuren. We gaan snorkelen in het Great Barrier Reef. We hebben een daycruise geboekt waarin dat is inbegrepen. De booteigenaar schijnt een Nederlander te zijn genaamd John. We zullen zien. Marc verheugt zich zeer! Esther overigens ook. En wij ook natuurlijk. Vanochtend eerst ontbeten in het River Cafe in Rockhampton dat op geruime afstand van de River lag maar dat terzijde. Het beste ontbijt ooit in Australie want er was vers fruit. Daarna zijn we naar "Dreamtime" gegaan. Dat was een soort openlucht museum maar dan over de aboriginals. We vonden dat we in Australie toch ook moesten kennisnemen van die cultuur. Het eindigde met didgeridooplaying en boomerang gooien en het moet gezegd worden: Joost maakte de enige worp die weer kon worden opgevangen. Onze absolute kampioen die een applaus van het hele gezelschap kreeg. De aboriginals vertellen de geschiedenis van de wereld en hun volk in zogenaamde dreamtimestories. Jullie hebben daarvan natuurlijk in eerdere verslagen al twee gelezen. Vandaag kregen we het ontstaan van de melkweg erbij. Een gevaarlijke vogel roofde kindertjes. Een van de kindertjes deed alsof hij hoogtevrees had. De vogel ging laagvliegen en het kindje vluchtte terug naar de stam. De "Elders" gingen op zoek naar de vogel. Ze staken zijn nest in brand. De vogel vloog met brandende veren de zee in om te doven. In die vlucht liet hij een vonken- en asregen achter en dat werd de melkweg. Ook hadden ze een verhaal over de riversnake. Die legde een meer droog als hij vond dat mensen niet goed met schepping omgingen. Een jongetje uit het gezelschap vroeg hoe die snake eruit zag. De aboriginal die ons rondleidde zei: zo groot als grootste rivier. En verder zei hij: " Als je aan mensen overal over de wereld vraagt hoe God eruit ziet krijg verschillende antwoorden afhankelijk van de cultuur van de mensen. Dit is onze cultuur." Heel mooi gezegd. We reden daarna 515 km door een soort tropisch savanne landschap. Het was dor en droog. Wel eucalyptusbomen en uitgemergelde runderen. Na enige tijd kwamen we in suikerrietgebied en tenslotte weer in een vruchtbare baai. Daar zijn we nu bij Arlie beach. We aten heerlijk, vooral vis, behalve Marc die nog niet genoeg steak had gehad. We hopen dat Opa deze verslagen op zijn nieuwe computer even goed of beter zal kunnen lezen. Fijn dat het in Nederland nu beter weer wordt. Hier is en blijft het echt super. Wat een land! Veel liefs voor jullie allen en natuurlijk veel plezier morgen op de verjaardag van Antoinette. Wij bekijken dan de wonderen van het Great Barrier Reef. Veel liefs, Monique, Joost, Marc en Esther.

• 06 Augustus 2010 - 12:25

Margot En Henk:

Hallo familie De Witte,

Vandaag zijn wij dan teruggekomen. We lopen nog wat te duizelig te wankelen enerzijds van de jetlag, anderzijds van de overdonderende reis. Henk Kong was een vrij rustige stad vergeleken bij de rest van China. Fijn om te lezen dat jullie het zo goed hebben daar.
    Wij maken plannen voor Noorwegen (minder hitte, minder drukte) voor volgend jaar....
    Hartelijke groeten en fijne dagen nog daar,

MargotHenkEvaArthur

• 06 Augustus 2010 - 13:37

Jan En Marga:

Jullie beleven zo veel avonturen dat jullie zonder de uitvoerige verslagen geheugen te kort zouden komen.
    En wij profiteren méé!En nu snorkelen!
    liefs j m.

• 06 Augustus 2010 - 14:03

Mamma:

Het is weer een prachtig verslag. De Dreamtimestories van de Aboriginals vind ik erg mooi, er zit veel wijsheid in. Ik kan van zulke verhalen erg genieten, net zoals elke dag van Monique's verslagen.
    Minny van Nes, die vorig jaar in Australie was is erg benieuwd naar alle verhalen. En mijn vacantie-fysiotherapeute gaat er naar toe en is aan het inlezen.

Heel veel plezier bij het snorkelen morgen,
    Marc moet eerst maar een flinke steak eten!

Ik heb ergens in de garage een paar werpbordjes en een BOOMERANG liggen (bericht voor Joost)

Dag Lieverds, Knuf

(O)Mamma

• 06 Augustus 2010 - 14:17

Pappa Opa:

We hebben alles weer met veel plezier gelezen. Prachtige verhalen en theologie van de aboriginals. Om te onthouden. 't Is overigens dat mijn snorkel net kapot is gegaan. Anders had ik de snorkellessen die ik ooit in een pretpark van Mark kreeg meteen weer in praktijk willen brengen.
    Joost, proficiat met je record boemerang werpen.

Liefs, P&M, O&O.