Paradijs - Reisverslag uit Sydney, Australië van Monique Witte - WaarBenJij.nu Paradijs - Reisverslag uit Sydney, Australië van Monique Witte - WaarBenJij.nu

Paradijs

Door: famdewitte

Blijf op de hoogte en volg Monique

07 Augustus 2010 | Australië, Sydney

Lieve volgers, dank voor alle reacties. Allereerst veel gelukwensen van ons allen voor Antoinette. We probeerden al te bellen maar dat lukte nog niet. We proberen het straks opnieuw. Jan en Marga hebben gelijk dat wij er zelf niet meer in slagen uit het hoofd de reis te reconstrueren. Als Hong Kong rustig is vergeleken bij de rest van China dan worden wij wel erg benieuwd. Marc herinnert zich het snorkelen met Opa nog als de dag van gisteren. Vandaag kreeg snorkelen wel een nieuwe dimensie voor ons. We snorkelden in het Great Barrier Reef bij de Whitsundays. Deze worden zo genoemd omdat Captain Cook op Whitsunday (Pinksteren) door deze baai is gevaren en de eilanden heeft ontdekt. Whitheaven Beach is de vierde meest gefotografeerde plek van Australie (na Harbourbridge, Opara House, beiden ook gezien, en Ayers Rock, helaas onbereikbaar binnen onze reis). We zagen talloze veelkleurige vissen en ook het rif (koraal) zelf is veelkleurige (blauw, roze, geel) en veelvormig. De vissen varieerden ook van heel klein tot heel groot. We zagen de bekende blauwe vissen met gele staarten en de zebravissen maar ook vele, vele anderen waarvan we de namen niet weten maar waarvan de kleuren in ons geheugen gegrift staan. We kochten een wegwerponderwatercamera waarmee Marc heeft gefotografeerd maar we zijn bang dat we de ervaring, noch in woord, noch in beeld echt zullen kunnen delen. De tocht die we vandaag maakten met een boot richting Whitsundays bood veel: zicht op Whitheaven beach, verblijf op het superfijne zandstrand (zulk fijn, wit zand hebben ze nergens ter wereld, 99,8% silicon) en snorkelen. Verder lunchbuffet aan boord, morning en afternoon tea. Dat hebben ze hier van de Engelsen. Koffie bestaat niet. Cappuccino wel. Dat noemen ze een "Cap". Zoals ze een ontbijt een "Brekkie" noemen. De boot was van een Nederlander genaamd "John" die in de bus waarmee hij ons ophaalde zei dat hij voor Nederlanders "Jan" heet. En verder dat we als we tevreden waren het iedereen moesten melden en als we klachten hadden bij zijn vrouw moesten zijn. Op dit moment (na een heerlijk diner in Arlie beach Hotel) zweven we nog een beetje na van de boottocht. We hebben het idee een tipje van het paradijs te hebben gezien. Zo ongerept, zo blauw, en zo vredig. Dit snorkelen (of misschien zelfs duiken) wil Marc in elk geval nog een keer herhalen. Wij zijn het van harte met hem eens. Nu maakt Marc dit verslag verder af:
Wat een geweldige dag. Superlatieven schieten te kort.(citaat van Monique) Maar zonder grappen staat deze dag in mijn top 3. Jullie weten natuurlijk allemaal dat de natuur, het avontuur, de fauna en flora mij heel erg aanspreken. Vandaag zijn mijn verwachtingen op dit gebied dan ook totaal overtroffen. We hebben uitgestrekte 'Bounty'stranden gezien, strakblauwe lucht en het schoonste water wat er is. De onderwaterwereld is fascinerend. De hoeveelheid vissen en kleuren hebben op iedereen een grote achtergelaten. Dit was mijn berichtje voor nu. Ik hoop nog in Cairns een klein berichtje te kunnen schrijven
aan het eind van onze prachtreis. Heel veel liefs voor iedereen en een dikke kus voor Nouk.
Tot zover Marc.

Monique: To be continued!

• 07 Augustus 2010 - 12:29

Anouk:

Papa, mama en ik zijn onwijs jaloers. Aangezien we alle drie erge snorkel/duik fans zijn! Gelukkig dat niemand zeeziek is geworden en jullie alle 4 nog steeds genieten. Door de verslagen te lezen geniet ik stiekem ook lekker mee!

Knuffel voor iedereen en een dikke kus terug voor jou lieve Marc

• 07 Augustus 2010 - 12:55

Jan En Marga:

Jullie verslag doet ons denken: het bovenaardse zit diep onder water!
    Deze belevenis maakt jullie reis wel absoluut onvergetelijk.
    Kan er nog wel wat bij?
    Liefs en h gr. j en m.

• 07 Augustus 2010 - 13:00

Mamma:

Ons schieten ook woorden te kort om jullie te zeggen hoe blij we zijn dat jullie dit allemaal mogen ervaren en er zó van genieten.

We gaan nu naar Netje om haar verjaardag te vieren. Er zal zeker over jullie reis gepraat worden!

Pappa heeft zijn nieuwe computer. Hij werkt er alop. en door de nieuwe printer kan ik nu ook printen. Het is een hele vooruitgang én alles ziet er chique uit.

Verheugen ons op verslag 2 van Marc.

Liefs, in gedachten reizen we verder mee.
    O-Pappa en O- Mamma

• 07 Augustus 2010 - 20:05

Antoinette:

We hebben heerlijk mijn verjaardag gevierd! Nogmaals dank voor de bloemen ze zijn prachtig.

Ik ben zo benieuwd naar alle foto's en alle indrukken.
    Liefs en slaap lekker verder! (hier nu 22 uur !)

• 08 Augustus 2010 - 09:57

Pappa:

De volgorde van de verslagen was ik even kwijt. Het Paradijsverslag van jou en Marc had ik gisteren al met mamma op haar laptop gelezen. Nu ik het ook zie op mijn nieuwe scherm - en hoe!!! -,reageer ik er ook nog even op. Een eredivisie-topdag naast zoveel andere topdagen.
    Verder meld ik nog dat Antoinette en Pieter niet 5 maar en even terecht 6 keer op Whitheavensgbeach
    hebben gerageerd.Een topreactie.
    Liefs P&M O&O