Chinese food - Reisverslag uit Peking, China van Monique Witte - WaarBenJij.nu Chinese food - Reisverslag uit Peking, China van Monique Witte - WaarBenJij.nu

Chinese food

Door: famdewitte

Blijf op de hoogte en volg Monique

15 Mei 2011 | China, Peking

Lieve allen, nog meer Chinese food vandaag. Vanavond allerlei kleine hapjes gegeten. De meeste erg lekker zoals een soort superzachte spareribs, rundvlees met peultjes en heerlijke rijst met iets van kip er door en verder witte vis. Minder geslaagd waren voor mij de jellyfish en de rodebonenvla. Maar ik heb alles dapper geproefd! Veel cactusvrucht ook hier. Die roze die we ook in Thailand hebben gegeten. Maar het Chinese eten is echt lekker. De uitslag Ajax-Twente had Beijing ook al bereikt en verdeelde direct de disgenoten. Fijn dat de zondag in Leidschendam ook zo prima is verlopen. Eindig vooral in Tong Fong: Chinese food!! Altijd goed. Ik ga slapen nu. Morgen om 7.00 uur vertrekken we van hier voor een Qigong les in het park! Daarna naar Beijing University voor de Chinese geneeskunde de rest van dag en aan het eind een bezoek aan de verboden stad. 's Avonds dan nog een lezing over het bestuurlijke systeem in China. Ook weer een volle dag dus. Fijne avond voor iedereen in Nederland! Liefs, Monique

• 15 Mei 2011 - 19:53

Margreet Pinkse:

Wat een boeiende reisverslagen, Monique. Erg leuk en interessant om te lezen.
    Hartelijke groeten, Margreet

• 15 Mei 2011 - 21:22

Joost:

Leuk om het allemaal weer te lezen! Wij hebben ook Oosters gegeten en wel bij Tong Fong. De eigenaar was helemaal onder de indruk van jouw reis. Vond het geweldig en denkt nu dat de Staat ook in China haar belnagen verdedigd. Ik heb dat beeld maar iets gecorrigeerd. Het was heel gezellig en zoals bijna altijd kwamen we weer bekenden tegen. Morgen gaan Esther en ik naar Heiloo waar we geloof ik niet aan de jellyfish en cactusvrucht gaan. Het wordt een diner met een italiaanse tintje. Inmiddels staat het filmpje van Esther online. Lang leve de eerlijke handel.
    Liefs, joost

• 16 Mei 2011 - 07:09

Jan En Marga:

Lieve Monique,
    We hebben al je berichten ontvangen.Wat een interessante en boeiende reis maak je! Wij vinden het bijzonder je zo te kunnen volgen. Je bent op tijd bezig iets van China te leren kennen, want China komt naar ons toe. Wij veronderstellen dat dit alles veel uithoudingsvermogen van je vraagt, maar met al dat lekkere eten moet het wel lukken!. Dank en liefs .
    Tot lezens! mhg. Jan, Marga

• 16 Mei 2011 - 08:26

Mamma:

Dat chinese eten lijkt me heel licht, zou iets voor Pappa zijn. Vandaag koken Joost en Esther voor ons, vast vooruitlopend op onze vacantie.
    Ga samen met Es haar Midvliedfilmpje bekijken. Mocht het zelf nog niet openen

• 16 Mei 2011 - 08:26

Ga samen met Es haar Midvliedfilmpje bekijken. Mocht het zelf nog niet openen

• 16 Mei 2011 - 08:29

was nog niet klaar.

Je dagen zijn wel vol, maar jij bent iemand die dit volhoudt en alles enorm in je opneemt en dan geweldige verslagen schrijft, zodat wij mee genieten!

Liefs, Mamma.