Shop till you drop - Reisverslag uit Del Mar, Verenigde Staten van Monique Witte - WaarBenJij.nu Shop till you drop - Reisverslag uit Del Mar, Verenigde Staten van Monique Witte - WaarBenJij.nu

Shop till you drop

Blijf op de hoogte en volg Monique

31 Juli 2012 | Verenigde Staten, Del Mar

We verlieten Lake Havasu na een stevig ontbijt bij Makai Cafe, gelegen direct onder het restaurant van gisteravond Barley Bros. De TV stond aan en we waren getuige van de het medeleven van de Amerikanen met Michael Phellps. De tocht van vandaag ging weer kilometerslang door de woestijn. Het was de langste rit van deze reis en en we zouden alleen stoppen bij de outlets zo'n 15 mile na Palm Springs. En zo hebben we het ook gedaan. De wegen door de woestijn duurden lang en waren gedeeltielijk ook weinig comfortabel en zonder sporen van menselijke aanwezigheid of rustplaatsen. Soms had je vergezichten over het onmetelijke land. We reden stug aan door elkaar afwisselend achter het stuur en om kwart over drie bereikten we de outlets. We namen een snelle lunch en splitsten ons in een dames en herensectie. Trefpunt half zes bij de Adidasstore. Dat was nog hard doorwerken geblazen. Drie uitgebreide complexen met alle mogelijke merken. Maar in de afgesproken krappe twee uur vond iedereen wel iets van zijn gading voor prettige prijzen. Daarna stug door naar Del Mar waarbij Garmin bleek af te wijken van de volgens de ouderwetse kaart logische route. Dat gaf enige stress maar we zijn er deels dankzij Garmin en deels dankzij de kaart prima gekomen. Onderweg deden we Temecula aan, de zusterstad van Leidschendam. Een soort cowboydorp. We maakten foto's in de hoofdstraat en bij het Gemeentehuis. Het bordje waar Annet en Henk gefotografeerd zijn hebben we helaas niet gevonden. Het is een leuk plaatsje maar of Leidschendam hier iets aan heeft is wel een beetje de vraag. Na Temecula ging het verder vlot. Rond half negen bereikte we hotel Indigo Del Mar waar we onze kamers betrokken en gingen eten in een reeds uitgestorven restaurant genaamd Seaview met een ex-marine in de bediening die niet heel snugger was en de seaview konden we ook nog niet ontdekken. Het smaakte er niet minder om. Uiteraard ook hier de Olympische spelen op TV. Morgen rusten we een dagje uit aan zee!

• 31 Juli 2012 - 12:47

Mamma:

Wat een verstandig besluit om morgen een dagje uit te rusten na zoveel canyons hoody's en vooral
    woestijn. Alles moet vast even bezinken. jullie zijn weer een stuk naar het noorden gereden.

Gisteravond hebben we, zoals we al melden, de foto's bekeken. Voorral de "kleine" Esther bij de enorme
    rode rotsen zijn wel indrukwekkend. En de foto van de woestijn. Was het niet zo nu dan deprimerend
    om door zo'n dorre natuur te rijden?
    In elk geval wachtte er steeds na de rit, zoals ik begreep, wel een fijn hotel.

Geniet vandaag van rust,zee en strand!

Wij hebben weer eens regen!

Liefs, Mimi en Mamma

• 31 Juli 2012 - 13:01

Pap:

Avonturen genoieg! Ik kan me gied voorstellen dat een dagje uitrusten aan zee wel past in jullie program of systeem (zou Esther zeggen). Je herinnert je een van onze eerste vakanties in Oostenrijk (Zell am See), misshien wel de eerste met jou, Ellen en Antoinette. Het was de keer dat we wisselden van hotel, meen ik. We stelden jullie voor een rustdag te houden. Groot protest van jullie. Het ging ook niet door.
    We blijven benieuwd'
    Liefs. (O)pap

• 31 Juli 2012 - 19:28

Jan En Marga:

Vanmorgen hebben wij jullie ansichtkaart ontvangen. Leuk dat je depostkoets ook nog laat werken.
    Wij genieten zoals gebruikelijk van je beeldrijke verslagen.
    Vanmorgen hoorde ik (jan) op de radio de song met het referein:"get your kicks en route 66" als ik het tenminste goed verstaan heb. Kennen jullie het? Het beschrijft de route 66.
    tav. joost en marc: vanavond Dynamo Kiev - Feyenoord!!!
    bye bye, Jan en Marga