Sydney is super! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Monique Witte - WaarBenJij.nu Sydney is super! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Monique Witte - WaarBenJij.nu

Sydney is super!

Door: famdewitte

Blijf op de hoogte en volg Monique

21 Juli 2010 | Australië, Sydney

Lieve volgers,
Wat leuk al die reacties. Allereerst een fijne vakantie voor Antoinette, Wouter, Emma en Pieter op Kos. Maak ook zo'n dagboek. Dan kunnen we ook jullie volgen! Vandaag hebben wij Sydney verkend. Wat een stad. Hong Kong is bijzonder maar Sydney wint wat ons betreft. We zijn vanochtend direct naar de haven gegaan met de gratis circle bus 555. Daar hebben we rondgelopen over de pier. Het regende dat het goot maar dat mocht de pret niet drukken. De snel gekochte paraplu deed wonderen! We namen de ferry naar Manley Beach. De ANWB zegt daarvan: een van de mooiste korte cruises ter wereld en zo was het. Een half uur varen en erg mooi en veel goedkoper dan de dure harbourcruises die worden aangeboden maar ongeveer dezelfde route. Manley is een klein strandplaatsje 7 mijl buiten Sydney. Er was een Oceanium waar we grootste schildpadden en roggen ever hebben gezien. Na cappucino en hot chocolate bij Max Brenner voeren we terug en het zicht o0p de haven, harbour bridge en de opera was fenomenaal. Je moet jezelf voortdurend knijpen om te beseffen waar je bent. Dat gold nog meer bij een overheerlijke Japanse lunch met permanent zicht op de haven en het Operagebouw. Daarna maakten we een wandeling naar de opera en bekeken het gebouw van binnen en van buiten en haalden onze kaarten voor vrijdagavond op: Le nozze di figaro. Kan slechter toch!Een geweldig gebouw met die stenen zeilen die we uit alle hoeken hebben bekeken en er steeds anders uitzien en bovendien van dichtbij uit talloze kleine stukjes blijken te bestaan. We boekten een tafeltje voor vrijdag voorafgaand aan de opera in een dichtbij gelegen Italiaans restaurant en wandelden vervolgens door de Rocks, de oude wijk bij de haven. Erg oud engels qua sfeer. Ik kocht (deze info speciaal voor Marjoleine) een paar donkerbruine suede Emu laarzen, een iets elegantere variant op de Uggs en ze lopen superlekker. Ik heb ze direct aangehouden. Daarna weer met de ferry naar Darling Harbour, een andere haven vol met restaurantjes. We waren na het vele lopen wel aan een hapje toe en de Italiaan daar was ook al weer prima. Datzelfde geldt voor de Australische Chardonnay. Terug naar het hotel met de monorail. Vanaf het station was het drie minuten lopen naar hotel behalve als je de kaart op zijn kop houdt zoals wij. Dan beland je in een automatenhal waar de kinderen en Joost tevergeefs hebben getracht muntjes te schuiven of knuffels te grijpen maar leuk was het wel. Van daaruit was het tien minuten lopen naar hier. En morgen: de Blue mountains! Liefs voor jullie allemaal, Monique

• 21 Juli 2010 - 13:02

Zieck:

LM, klinkt geweldig, en ook veel enthousiaster dan Hong Kong. En fijn die extra info over laarzen, dan heb ik ook nog wat voor jou: je weet dat ik al jaren zoek naar een khaki rok nadat de mijne was verpest door de hotel wasserij: nu eindelijk gelukt, eentje van Boss. Dat scheelt met pakken, lekker simpel allemaal. Wij ploegen nog voort op de onderwijsvisitatie stukken, nog een paar dagen heel hard werken, en dan weekend rustig pakken. HVLM (voor allen) ps oratie is gedrukt, stuurde je een exemplaar toe.

• 21 Juli 2010 - 13:32

Mamma:

Weer een superverslag!
    in gedachten kan ik met jullie meereizen.
    Hier is het niet meer zo warm gelukkig.
    verheug me al op het volgende verslag.

• 21 Juli 2010 - 14:25

Jan Marga:

Met plezier je mee-slepend verslag gelezen.
    We genieten van verre mee. Liefs