De wandeling - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Monique Witte - WaarBenJij.nu De wandeling - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Monique Witte - WaarBenJij.nu

De wandeling

Door: famdewitte

Blijf op de hoogte en volg Monique

29 Juli 2010 | Australië, Byron Bay

Daar zijn we dan weer vanuit Byron Bay dat geheel aan alle verwachtingen, te weten een surfers paradise, voldoet! Voor morgenochtend hebben we voor Marc en Esther een surfles geboekt. Ze worden opgehaald in het hotel en wij gaan ze uiteraard opzoeken om hun vorderingen te bekijken! We hebben vandaag een wandeling -noem het gerust een wandeltocht- gemaakt naar het meest Oostelijke punt van het Australische vasteland. Zeg maar de Australische variant van de Kaap. Ook hier staat een lighthouse (en wel een uit 1801! Het is prachtig onderhouden en er lopen schitterende wandelpaden vanuit Byron Bay naar toe. We hebben er inclusief een broodje op de top zo'n vier en half uur over gedaan. Het ging deels over het strand en deels over de paden langs de rotsen. Een flinke klim al met al maar prima te doen. Het meisje dat het ontbijt serveerde had al gezegd dat we nog wel wat whalewatching zouden kunnen doen. Je gelooft dat dan niet echt maar zo was het wel. Vanaf verschillende punten onderweg hebben we walvissen kunnen zien. Ze sloegen met hun vinnen op het water en bliezen water de lucht in zoals je vaak op tekeningen van walvissen ziet. Ook zagen we natuurlijk overal surfers, van hele jonge tot toch wel redelijk op leeftijd (ouder dan Joost en ik). Toch durven Joost en ik ons er niet aan te wagen. Marc en Esther hebben het in Zuid-Afrika een keer geprobeerd en het is toch nog niet zo simpel! Je ziet ook maar weing echt geslaagde pogingen als je langs de kust staat te kijken. Morgen zal het leren! Bij het lighthouse kwam een vrouw op ons af om te checken of wij inderdaad Nederlanders waren.Haar boyfriend had gezegd dat dat zo was en inderdaad zo was het. Hij bleek in 1980 uit Nederland naar Australie te zijn vertrokken toen hij uit het leger kwam. Toen was hij 27. Nu sprak hij een merkwaardige mengeling van Engels en Nederlands maar superaardig en hij vond het duidelijk leuk een praatje te maken. Byron Bay is prachtig, met enorme zandstranden, wit als in de reisfolder. Joost en Marc zijn op dit moment een poging aan het doen een duik in de Pacific te maken. Esther en ik houden de was in de gaten die beneden in de guestlaundry staat te draaien. En dat gaf ook weer tijd voor dit verslagje. Jan en Marga vragen of het aan de verwachtingen voldoet, en ja, dat doet het zeker, soms meer dan. Wij voelden ons vandaag echt bevoorrecht toen we hier zo maar liepen te wandelen. Wat een prachtige natuur en wat een ruimte is hier. Als je aan Egmond of Scheveningen denkt kun je je dit niet voorstellen. Hier is de zee werkelijk wijds. Precies wat je denkt van een Oceaan. Onmetelijk. Byron Bay is trouwens ook wel enigszins "alternatief". Veel New Age achtige dingen en spirituele en yoga toestanden en vrouwen in hippiekleding met rood of zwart geverfd haar. Echt leuk en kleurrijk om te zien, zeker in combinatie met de surfers. Kortom, never a dull moment. To be continued! Liefs voor allen, Monique en Esther

• 29 Juli 2010 - 08:43

Jan En Marga:

Vanuit dit kleine landje aan de "zee" groeten we jullie hartelijk. Marc en Esther, succes met het surfen. Leuk, een foto van jullie vier.
    Liefs j m.

• 29 Juli 2010 - 15:48

Pappa:

Een hele leukje foto!!Lezend in de dagelijkse verslagen, zijn de tuin en het duin en de zee steeds kleiner aan het worden. Spreek eens langzaam uit: Egmond aan zee. Nog een keer. Nee het helpt nog steeds niet. Nog een keer. Nee, het wordt niks. Ga maar naar liever naar Australië. Ik pak mijn surfpak al in. Zo goed is het verslag. Veel Liefs, P en M | O en O | Mimi.

• 29 Juli 2010 - 15:53

Mamma:

Wat zien jullie er goed uit op de foto!! Zo ontspannen en blij.

Esther en Mik, jullie hebben de wandeling en het whale-watchen zo duidelijk beschreven dat ik in gedachten een beetje ben meegewandeld.

Marc en Esje veel surf-plezier, niet teveel in het water vallen, maar in een echte oceaan is het vast niet zo erg!

Pappa heeft ook gereage erd, dus nu alleen liefs van Mamma

• 29 Juli 2010 - 16:11

Anouk:

Succes met het surfen morgen en ik geef jullie een belletje om 8pm!

Liefs