Home of the crocodile hunter - Reisverslag uit Noosaville, Australië van Monique Witte - WaarBenJij.nu Home of the crocodile hunter - Reisverslag uit Noosaville, Australië van Monique Witte - WaarBenJij.nu

Home of the crocodile hunter

Door: famdewitte

Blijf op de hoogte en volg Monique

02 Augustus 2010 | Australië, Noosaville

Lieve volgers, we vertrokken al vroeg uit Brisbane. We wilden naar Australia Zoo, Home of the crocodile hunter Steve Irwin (favoriete woord crickey, spreek uit kraikie), de man die Marc heeft geinspireerd bij zijn keuze voor Australie als reisdoel en bij zijn wildlife voorkeuren. Zo tekende Marc ook het gastenboek: a great inspiration. Steve is bekend van Animal planet en allerlei avonturen met gevaarlijke dieren, vooral krokodillen. We zagen er ook veel krokodillen. Het park is ruim opgezet. De dieren worden behandeld als huisdieren ook als het tijgers oid zijn. Er zaten twee mannen vrolijk te keuvelen in het tijgerverblijf. De verblijven van een aantal krokodillen werden met een schepnetje gereinigd. In een van de shows zagen we een krokodil die kunstjes deed (nou ja eigenlijk geen kunstjes zoals in het dolfinarium ,maar meer een demonstratie van het natuurlijke gedrag) en met worst werd gevoerd. ook slangen worden gewoon rondgedragen. Ook met olifanten en tijgers was men heel relaxt. Je ziet er hoe je ook met dieren kunt omgaan. Het is erg schoon en erg doordrongen van respect voor dieren en de natuur. De boodschap van sustainability klinkt overal doorheen en Steve is een heilige, zo niet martelaar immers in 2008 gestorven na een steek door het hart van een pijlstaartrog. Uiteraard heeft een en ander ook een behoorlijke commerciele component maar we zijn geneigd te geloven dat de opbrengsten wel echt naar het redden van wildlife gaan! Uiteraard zijn er weer kangaroos gevoerd (zie foto!) We bekeken ook het ziekenhuisje. Er werd een koala geopereerd. Smullen voor Marc. Daarna op naar Noosa. Bij Noosa Heads dronken we een borrel aan het strand. Dat strand is Unesco erfgoed! Zeer mooi en ongerept. Daarna naar Noosaville waar we een mooi appartement betrokken en Joost in de rough guide een goed restaurant wist te traceren: gusto! Een aanrader, jammer dat het zo ver weg is! Nu even een verslagje schrijven en dan slapen. Morgen naar Fraser Island. De auto moeten we (net als met Vlieland) achterlaten op een parkeerterrein. Of daar internet is? Geen idee! Jullie merken het wel. Wij blijven ons best doen! We plaatsen straks ook nog even de foto van Marc in de stoel van speaker. Meer de capo dei capi! Veel liefs uit Noosa, Monique

• 02 Augustus 2010 - 12:48

Jan En Marga:

Is Australië overgenomen door een of andere zd-amerikaanse schobbejak? Neem hem gevangen en breng hem mét de koala en de kangaroo mee naar huis! Niet meteen, want we genieten nog steeds van jullie berichten.
    groet aan ieder j m.

• 02 Augustus 2010 - 13:24

Anouk:

Leuke foto Es!!

Jullie hebben zo te zien beter weer dan wij hier. Ik heb mijn vriendin Margot uitgehoord over Fraser Island (zij is een half jaar gaan reizen in Australië) En die zei dat men daar bijna niet snorkelt omdat er haaien zijn.. Dus MARC vertik het niet, ik heb je graag nog met 2 benen en 2 armen terug!!

Voor de rest is het inderdaad slim om niet met je eigen auto daar heen te gaan, maar met een organisatie. Je kan echter op het eiland wel weer zelf een auto huren vertelde Margot.

En als je pech krijgt onderweg.. er is maar 1 monteur op het hele eiland en die vindt het niet erg om je 3uur te laten wachten. (Op z'n Aussie tempo)

Al met al schijnt het er erg mooi te zijn! Nou weltruste en geniet ervan morgen.

Knuffel voor jullie

• 02 Augustus 2010 - 15:58

Pappa/Opa:

Er gaat een gerucht door nederland: "Er zijn te weinig koala-beertjes zom regelmatig te opereren." Marc, Neem dus een echtpaar mee. Leen dat uit aan Artis (daar gaan we weer eens heen!) en regel dat Artis ook voor hun kroost zorgt, dan kun (hoe lang duurt je studie?)over ... jaar op het praktijkbord aan de gevel van je kliniek zetten : Specialist Koala-bears. As for arrowtailbeasts next door. (Op engels komen meer mensen af, vooral aussies). We drukken de mooie foto van Esther ook weer af!! We zijn benieuwd naar de capo dei capi.
    Ga zo door allemaal.
    Liefs, M&P O&O.&)

• 02 Augustus 2010 - 16:01

Mamma:

Leuke foto Esther, en wat een schattige kangeroe.

Marc,ik heb Steve Irwin vaak op Animal Planet gezien inderdaad met krokodillen. Dat vond ik soms wel eng,wat hij daar deed. Ik wist ook al dat hij doodgestoken is. Deze reis is voor jou (en ik denk voor de anderen ook) wel supergenieten.

Wanneer ga je snorkelen,
    kijk je goed uit, laat je NIET door haaien of anderszins beetnemen!!!!
    dat geldt natuurlijk ook voor Mamma, Pappa en Esther.

Geniet op Fraser Island!

Liefs,Oma - Mamma