Beef capital of Australia - Reisverslag uit Rockhampton, Australië van Monique Witte - WaarBenJij.nu Beef capital of Australia - Reisverslag uit Rockhampton, Australië van Monique Witte - WaarBenJij.nu

Beef capital of Australia

Door: famdewitte

Blijf op de hoogte en volg Monique

05 Augustus 2010 | Australië, Rockhampton

Lieve allen, vandaag was een reisdag. 400km hadden we voor de boeg richting Rockhampton. Onze ferry vertrok om 11.30 uur van Fraser island. We hebben gisteren na de prachtige tocht heerlijk gegeten in het Seabelle restaurant in Kingsfisher Bay, zij het dat de mild curry aan de hete kant bleek te zijn! Daarna vielen we als een blok in slaap. We konden uitslapen omdat we pas om 9.45 uur de bagage hoefden af te geven. Dat deden we dan ook. We ontbeten op de kamer met onze crackertjes en smeerkaas (ze verkopen hier een soort van Eru goudkuipje maar dan van Kraft in de glazen potje en we zijn er allemaal dol op). Ook haden we nog wat yoghurt en muesli over. Alle hotels hebben hier theezetfaciliteiten op de kamers en een koelkastje. Vaak ook een broodrooster of magnetron. Je kunt dus heel goed je eigen boodschapjes doen voor het ontbijt en soms doen we dat ook zoals gisteren en vandaag. Na het inleveren van de kamersleutels en zwemhanddoeken (dat laatste op straffe van boete) bestelden we een cappucino (voor Marc zijn eerste deze vakantie, hij vroeg dat op te nemen in het verslag)in het cafe en wachtten rustig op de boot. De terugtocht was rimpelloos zij het wat minder zonnig dan de heenweg. We hebben gisteren supergeluk gehad met het stralende weer. Vandaag was bedekt. We reden naar een typisch Australisch dorpje Childers, om te lunchen. Beetje country en westernachtig doet het aan. Vandaar steady on door naar Rockhampton, beefcapitol van Australia. Het enige relevante dat hier te doen is, is steak eten en dat hebben we dan ook gedaan in het door al onze reisgidsen aanbevolen Cambridgehotel. De aanbeveling is terecht. Wel hebben we met zijn vieren twee porties gedeeld en dat was meer dan genoeg! (300 gram per steak, ze hadden ze ook van een kilo!) Ook de Merlot is aan te bevelen. Marc en Joost hielden het echter bij hun inmiddels favoriete XXXX beer! Hier is jaarlijks een internationaal beefcongres en dan eten ze ook in Cambridgehotel. Zouden de heren Christiaanse en Burger daar ooit geweest zijn? Vast niet! De steak was echt superlekker. Morgen hebben we weer een flinke reisdag (de langste van deze reis, iets meer dan 500 km). Jammer dat het bij jullie zo regent. Wij zijn 3 km voor Rockhampton officieel de tropen binnengegaan! Veel liefs weer van ons allen. Monique

• 05 Augustus 2010 - 12:17

Pappa :

Ik zie het voor me. Een uit het Kraftpotje smeersel schrapend gezelschap. Marc: "Zit er nog iets in. Nee? Dan maar een cappucino."
    Morgenavond wordt hier een nieuwe computer c.a. geinstalleerd. Gelet op wat ik op dat punt aan wensen heb, leek dat per saldo het beste. Hopelijk gaat er bij het overbrengen van wat ik na veel vernietigen graag wil houden niets verloren en lees ik overmorgen niet in de krant: "Zwarte schijf bij het vuil gezet. Onbegrijpelijk. Want wèl heel leuke teksten uit Australië."

Er is tussen de "volgers" een stille strijd uitgebroken: Wie de eerste is die
    reageert. Wij zijn na een démarrage als kopgroep gesignaleerd. Het peleton blijft stoempend achter.

Heerlijk verder trekken! Liefs, P&M O&O.

• 05 Augustus 2010 - 12:18

Mamma:

Kees B. en Mevr. Chr.verkopen vast geen steaks van een kilo. en of hun kleinere steaks net zo lekker zijn als van het Cambridgehotel is zéér de vraag. Daar zijn bovengenoemde personen vast nooit geweest

Marc, welkom bij de bond van cappucinodrinkers!

Jullie rijden heel wat af, nu ik dit schrijf hebben jullie weer heel wat kilometers achter de rug.

Merken jullie aan het klimaat,dat jullie de tropen zijn ingegaan? Of
    aan de plantengroei?

Tot volgende keer, liefs, Mamma.

• 05 Augustus 2010 - 13:34

Jan En Marga:

De stofwolken van de - opgeteld- 900 km vliegen ons om de oren. Het blijft verbazen en genieten. We blijven met genoegen volgen.
    Liefs j en m.

• 05 Augustus 2010 - 14:30

Antoinette :

Nou mijn Tommy heeft ze vast wel zulke steaks.

Flink reizen dus even?

In Amsterdam is het nog droog. Mijn jaardag wordt geloof ik niet zo mooi! maar is ben het zonnetje natuurlijk!!!!
    Eerste werldag ga ik eens afsluiten denk ik!!
    Groet en have fun!

See you