Afscheid van San Fransisco and Highway 1 - Reisverslag uit Monterey, Verenigde Staten van Monique Witte - WaarBenJij.nu Afscheid van San Fransisco and Highway 1 - Reisverslag uit Monterey, Verenigde Staten van Monique Witte - WaarBenJij.nu

Afscheid van San Fransisco and Highway 1

Door: Monique

Blijf op de hoogte en volg Monique

16 Juli 2012 | Verenigde Staten, Monterey

De laatste ochtend in San Francisco breekt aan. We pakken onze koffers weer helemaal in en gaan ontbijten in Hollywood Cafe. Een "Clark Gable" bestaande uit twee eieren "any style", worstjes, bacon of ham naar keuze, toast en fruit is erg populair bij ons. En het is een goede investering. Lunch wordt overbodig. We nemen de F line van de tram naar Market. Daar wilden we bus 71 nemen naar Golden Gate Park maar die kwam niet. Het waaide hard. Een man bij de bushalte verloor een paar dollars en rende er achteraan maar voor hij ze had, had een dame ze opgeraapt en liep ermee de Bank of America binnen. Pure slapstick bij de bushalte. De eigenaar had het niet door en zocht vertwijfeld zijn dollars. Prachtige route overiges die lijn F. We namen dezelfde lijn F maar weer terug toen de bus uitbleef. Tot Union square waar we op advies van de dame van het hotel naar Macy's gingen. Die hebben een aparte dames en heren winkel. Wederom erg groot allemaal. We hebben ons dus opgesplitst. Helaas ging bij de mannen het brandalarm af. Dat koste kostbare shoppingtijd. Maar we slaagden er allemaal in iets leuks te vinden met 10% buitenlanderskorting! Aan Joost werd bij aankoop van een spijkerbroek heel serieus uitgelegd dat de meeste Amerikanen dikkere buiken hebben in verhouding tot hun bovenbenen. Laten wij dat nou ook al denken op basis van het straatbeeld. De tijd vloog wederom. Vooral ook tijdens een bezoek aan de wederom grote Applestore met supersnel Wifi en vele attracties! Vanaf daar was het simpel te lopen naar het autoverhuurbedrijf Alamo. We haalden onze auto op. Een enorme Dodge met losse stoelen achterin en in principe geschikt voor 7 personen zonder bagage. 4 met bagage kunnen er makkelijk in. Met de auto reden we terug naar het hotel om de bagage op te halen. Joost stuurde over de heuvels van de stad en langs de kabeltram alsof hij door Leidschendam reed. Via Gearystreet bereikten we Highway 1 de prachtige kustweg langs de Pacific. Dat was echt genieten. Een schitterende route bracht ons naar Monterey. Onderweg stopten we bij een van de vele uitzichtspunten en liepen over het strand. We zagen ook weer een zeeleeuw zwemmen. Het landschap is heel afwisselend. Ruige stukken kust met kliffen en baaien, bergachtige stukken maar ook Nederlands plat met landbouw, en ook een paar verstedelijkte stukken. De zon begon meer te schijnen naarmate we verder naar het zuiden kwamen. Naast het hotel ligt een prima grillrestaurant, aldus de man van de receptie, dus waarom verder zoeken? Hij had gelijk. We aten er prima en verheugden ons vast op het Whalewatchen van morgen!

• 17 Juli 2012 - 20:41

Mamma:

Even voor het slapen gaan het prachtige reisverslag gelezen en de foto bekeken, 3 ruggetjes aan de zee!
    Ik stel me er van alles bij voor.
    Wat zal de spijkerbroekenverkoper Joost met zijn slanke figuur een heerlijke klant hebben gevonden!
    Hoe rijdt de Dodge? Lekker wiegen?
    Hier koud, wind en regen. Gisteren
    hebben we de verwarming aangezet!!

• 17 Juli 2012 - 20:48

Pap:

We zien het toneelstuk zich voor ons afspelen: "de dame en haar laatste dollar", wordt op veler verzoek nog een week herhaald.

Doe mij ook zo'n Dodge.

Allemaal weer goede berichten. Het is hier nu 22.40 uur ( 17.7.'12).Met Smeets gaat het goed. Voor de liefhebbers: Met de tour niet. Dat
    blijft zo. Liefs, Pap

• 17 Juli 2012 - 22:03

Ingrid:

Lieve vrienden,

Fijn om te lezen dat jullie genieten!
    De kustweg is inderdaad fantastisch. Monterey heeft een prachtig zeeaquarium; de moeite van het bezoeken waard. Santa Barbara een missiepost met mooi uitzicht en een winkelcentrum wat de moeite van het bezoeken waard is. Carmel vond ik ook een leuk plaatsje. Vergeet zeker niet Pebble Beach te bezoeken.
    Wij wensen jullie een fijne voortzetting van dit avontuur.
    Liefs,
    Ingrid en Maurits